Παμπάλαια είναι τα Καναντέρ τύπου CL-215 που ρίχνονται στις μάχες με τις φλόγες καθώς μετρούν σχεδόν 50 χρόνια ζωής.
Σε ένα ανάλογο πυροσβεστικό αεροσκάφος επέβαιναν και οι δύο πιλότοι που έχασαν τη ζωή τους στην Κάρυστο όταν έπεσε το Καναντέρ σε χαράδρα την ώρα που επιχειρούσαν στο πύρινο μέτωπο. Συνολικά 12 χειριστές (συμπεριλαμβανομένων των δύο πιλότων στην Κάρυστο) έχουν χάσει τη ζωή τους από μοιραίες πτώσεις αεροσκαφών τέτοιου τύπου, τις τελευταίες δεκαετίες με 6 Καναντέρ να έχουν συντριβεί ενώ επιχειρούν σε σημείο που έχει ξεσπάσει πυρκαγιά.
Ήταν το Δεκέμβριο του 1975 όταν η 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών απέκτησε 5 Καναντέρ τέτοιου τύπου, ενώ το 1996 ενίσχυσε τον στόλο της με άλλα 4 CL-215, τα οποία πήρε από τη Γιουγκοσλαβία. Στις 30 Ιανουαρίου 1999, παρελήφθη το πρώτο αεροσκάφος CL-415, ως προπομπός ενός στόλου 10 αεροσκαφών και τον Αύγουστο του ίδιου έτους, τα νεοπαραληφθέντα αεροσκάφη συμμετείχαν στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς των διυλιστηρίων Turpas της Τουρκίας.
Το καλοκαίρι του 2000, η Μοίρα συμμετείχε στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς της Κύπρου με 2 αεροσκάφη CL-415. Παρόμοια αποστολή επαναλήφθηκε και το 2001. Τον Μάιο του 2003, λόγω του μεγάλου όγκου προσωπικού και μέσων που διέθετε τότε η Μοίρα, αποφασίστηκε, από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο διαχωρισμός της σε 3 νέες Μοίρες (355ΜΤΜ, 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης και Μοίρα Συντήρησης Αεροσκαφών) οπότε και αποχωρίστηκε τα αεροσκάφη CL-415.
Ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε παραδεχτεί ότι τα CL- 215 είναι παλιά και ότι το συγκεκριμένο μοντέλο βγάζει βλάβες, μιλώντας πριν λίγες μέρες στους πιλότους κατά την επίσκεψη που είχε κάνει Αεροπορική Βάση της Ελευσίνας, την 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης και την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών. «Κι επειδή ξέρω ότι πετάτε κι ένα αεροπλάνο, το οποίο είναι παλιό και δύσκολο και βγάζει βλάβες, ειδικά για τους χειριστές των CL- 215 έχω πολύ βαθιά εκτίμηση. Η δική μας η δουλειά είναι να σας υποστηρίζουμε έμπρακτα στη δουλειά την οποία κάνετε εσείς και το συντομότερο δυνατόν να αντικαταστήσουμε πια τα CL-215 με τα καινούρια CL-515» είχε πει μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός.
Τα δυστυχήματα με CL-215
Μέσα στα χρόνια δεν είναι λίγα τα ατυχήματα, αλλά και τα δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί με αεροσκάφη τύπου CL-215. Το 1977 τρεις επιβάτες αεροσκάφους CL-215 πέθαναν όταν αυτό συνετρίβη κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής υδροληψίας.
Το 1984 ένα δεύτερο Καναντέρ συνετρίβη κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι τρεις επιβάτες του.
Το 1993 ένα CL-215 την ώρα που συμμετείχε σε επιχείρηση κατάσβεσης συνετρίβη με τον πιλότο του να έχει ενημερώσει νωρίτερα ότι δεν μπορούσε να μετακινήσει τα χειριστήρια πτήσης μετά από άφεση νερού. Οι δύο χειριστές έχασαν τη ζωή τους από την πτώση.
Το 2000 σημειώθηκε άλλη μια μοιραία πτώση CL-215 όταν λίγο μετά την απογείωση η δεξιά πτέρυγα χτύπησε στο έδαφος με αποτέλεσμα να πεθάνουν δύο άτομα.
Ατυχήματα με CL-215
Το 1978 κάηκε ολοσχερώς αεροσκάφος μετά από φωτιά που προκλήθηκε από διαρροή καυσίμου την ώρα που ήταν στον αέρα, ενώ το 1992 ένα άλλο αεροσκάφος συνετρίβη ενώ προσπαθούσε να αντλήσει νερό. Το 2006 ένα CL-215 χτυπήθηκε από κύμα καθώς που έπαιρνε νερό με αποτέλεσμα να βυθιστεί και το 2015 αεροσκάφος παρουσίασε τεχνικά προβλήματα και υπέστη ζημιές σε αναγκαστική προσγείωση. Ένα χρόνο αργότερα άλλο ένα CL-215 πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση ενώ επιχειρούσε σε πύρινο μέτωπο.